Torsdag

Idag är det torsdag och jag ska göra en sak som jag gör varenda torsdag sedan de senaste 8 åren som är... Ridning :) Många vill inte kalla det en sport, men jag lovar det är en sport och dödsfall finns inom den på högsta grad. Det är mest hästar som har dött och jag vet att jag aldrig skulle kunna fortsätta leva med stora skuldkänslor om att jag pressat en häst så hårt att den inte orkat längre och dött som här: http://www.eurosport.se/ridsport/falttavlan/2007-2008/nytt-dodsfall-i-falttavlan_sto1596951/story.shtml
 
Som sagt har ju personer dött också och det senaste skedde förra året i april och det är verkligen hemskt. Eftersom man har fasta hinder i fälttävlan så kan man skada sig rejält om man nuddar hindret. Det var det här som hände då irländskan Karen Rodgers omkom vid en endagstävling i Ballindenisk, Cork, Irland, då hennes häst Kilcoltrim Brigade föll på banans näst sista hinder. Hon blev bara 41 år. Jag förstår inte vf man kan ta bort dem fasta hindren och byta ut mot bommar eller något annat som viker sig undan i sista sekunden. Det har dött 4 st inom fälttävlan och än har man inte gjort något åt det?! Hur sega måste alla idioterna vara om säkerheten?

Efter ridningen ska jag iaf hem till Elin med A:et och MK där vi ska ha filmkväll med skräckfilmer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0