Dutt <333

Gick till det fruktade vaktmästeriet idag. Jag hade skittur att inte gubben jobbade där idag, han tycker jag är skitjobbig när jag kommer och ber om nytt lås hela tiden.. Men det är inte mitt fel att han fått knipsa upp låset fem gånger, det är mitt minne som glömmer bort nyckeln inuti skåpet.. Numera måste jag dela ut mina nycklar bland klasskamraterna så de kan låsa upp om minnet krånglar igen!
Men när jag skulle få en ny dutt av vaktmästaren, stod jag tydligen inte med i skolregistret!? TACK! Tekniskt sett tillhörde jag inte skolan.!
Iaf så har jag inte haft någon dutt på typ ett halvår och har klarat mig bra. ÄNDA TILLS dumma matsalen började med att man måste dutta för att få en tallrik. Såhär såg mitt vänliga samtal med mattanten ut:
-Ehhh... hur funkar det om man inte har någon dutt?
- DÅ FÅR DU INGEN MAT!

Emma hann knappt få tag i en tallrik eftersom man bara har 5 sek på sig att ta en tallrik?! Men hon fick tillslut tag på en tallrik och snäll som hon var delade vi mattallrik, lite Lady och Lufsen-style sådär!
Utan den där lilla saken får lilla Ebba ingen mat eller tak över huvudet, skänk en dutt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0