20 meter för nära

Jag och Julia går hem mot henne efter en hel dag av julshoppande och börjar gå uppför den stora backen på Drottninggatan. Jag vänder mig om, jag gör så ibland utan tänka. Plötsligt hör jag ett stort dån och ser hur någonting börjar brinna väldigt kraftigt. Jag rycker till, Julia fortsätter att gå men fattar tillslut att det inte är byggarbete som pågår, utan att det var en explosion. Det blir helt dödstyst och folk vet inte hur de ska reagera. De börjar kolla på varann och sen gå mot bilen. Jag och Julia var vettskrämda och gick därifrån. Jag var skiträdd att det skulle finnas andra bomber i närheten, och jag hade rätt! 10 min senare exploderar det en på Bryggargatan också!
Det är fortfarande så overkligt, vi var bara 20 meter ifrån! Man väntade sig mer att det skulle va en julshow med raketer än det här. Usch, ryser när jag tänker på det hela.
Om inte Julia hade sagt att hon ville gå hem och jag hade skyndat mig när vi var på H&M på Hötorget, så skulle vi varit ännu närmare, usch...
Känns så himla konstigt att vi pratade om en pälsjacka som var i fönstret på SALT, affären som var mitt emot bilen! Tur att vi inte gick in där heller.. Ibland kanske det lönar sig att vara lat och vilja gå hem och sova, det gjorde det verkligen i det här fallet!
!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0