Ack jag var ett dumt barn...

Shittttt vad sommaren har gått fort. Förstår hur Danny och vad hon nu andra i Grease hette, känner! Apropå Grease så kan jag dela med mig av mina dumma barndomsfasoner som jag faktiskt trodde på:

1. När jag fick Greasefilmen i julklapp vid kanske 5 årsålder, trodde jag att skådespelarna på omslaget Olivia Newton-John och John Travolta hade skickat den till mig. Gud vad glad jag blev. Man trodde ju att världen var så liten då.
 
2. När alla barnen målade på dagis och kollade ner på sin teckning samtidigt såg det ju ut som att de blundade. Ni vet ögonlocken åker ner och jadajada.. Såklart drog jag slutsatsen: "Ofta de kan rita med sina ögon stängda. Måste lära mig". Det pinsamma var att jag också försökte..
 
3. Och som fortsättning på förra punkten så trodde jag att asiater hade övernaturliga krafter. Något rasistiskt, men det finns en bra förklaring. Efter min epiphany/ uppenbarelse så satt jag och mormor på tunnelbanan/ pendeltåget någon eftermiddag. Mittemot mig satt en asiat och han kollade ner, men jag trodde att han sov för att han "blundade". Såklart tänker mini-jag att jag ska testa om han vaknar och sitter och råstirrar på honom. Såklart tittar han upp och blir chockad medan jag skäms och blir väldigt rädd för de "magiska asiaterna"... HERREGUD jag var ett dumt barn.
 
4. Jag trodde Sverige var världens största land.
 
5. Jag trodde att Japan var Kinas huvudstad.
 
6. Som ni märker var inte geografi mitt starkaste område. Här kommer det mest skamfulla minnet av dem alla: Jag trodde Afrika var ett land till 6an. Återigen skämdes jag för mig själv när jag fick reda på att det var så och blev rädd för det kommande provet som jag dessutom fick göra om 6 gånger. Trots det fick jag MVG i det tillslut. God I´m good!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0