3/1-12

Hallå där! Började dagen med att vara sjukt nervös/pirrig! Skulle nämligen gå på gruppintervju för Espresso House och min kommentar för hela är att det gick bättre än jag trott! Jag pratade mycket och så, men kunde sagt lite vettigare saker ibland.. Kunde gjort ännu bättre ifrån mig, DAMN YOU EBBA HOLMBERG! Men hoppas jag verkligen verkligen verkligen får det här jobbet för det verkar sjukt kul! Älskar att lära mig nya grejer (accept for fysik, matte och biologi)! 
Men nog pratat om detta, för efter gick jag och forever alone-shoppade i väntan på att fröken Emma Hamberg skulle komma in till stan. Sen när vi möttes upp gick jag och åt i Kungshallen medan duktiga Emms satt och kolla på :) Men blev inte riktigt mätt så vi drog vidare till Espresso House och fikade.. Men jag var fortfarande inte mätt, så okej här kommer sanninge: jag åkte till Max.. Måste ju använda mitt presentkort på Max :)) (Ja, jag har ett presentkort på Max!) Efter det var jag och Emma så höga på socker, så vår omgivning måste trott att vi antingen var fulla eller knäppa.
-
Juste.. Kanske glömde en liten detalj.. Som jag tänkte börja med igår (fast jag börjar med imorn istället), ska jag inte äta godis, bakverk eller snacks på en HEL vecka för att jag har börjat bli rädd för sugrörsreklamen, där blodådrorna proppas igen.. Fett med läskigt, ingen hjärtattack här tack!
OBS! Max och Donken är tillåtet!

Kommentarer
Postat av: Ann Nguyen

Hej!



Läste att du också varit på gruppintervju för Espresso House för inte så längesen. Snart är det min tur, om mindre än en vecka och är väldigt nervös, har aldrig varit på någon gruppintervju förr, tänkte om du kunde besvara några frågor:



1) Hur många var ni på gruppintervjun?

2) Vad ska man veta i förväg?

3) Vad för typ av frågor ställer arbetsgivaren?

4) Hur förberedd ska man vara, egentligen?

5) När man presenterar sig, vad är relevant att ta upp och markera extra mycket, återigen sina arbetserfarenheter, eller?



6) Fick du själv jobbet, och vilket bra intryck gjorde du?



Otroligt tacksam för svar! :)

2012-01-18 @ 22:10:16
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0