Svar på kommentar

Hej!

Läste att du också varit på gruppintervju för Espresso House för inte så längesen. Snart är det min tur, om mindre än en vecka och är väldigt nervös, har aldrig varit på någon gruppintervju förr, tänkte om du kunde besvara några frågor:

1) Hur många var ni på gruppintervjun?
2) Vad ska man veta i förväg?
3) Vad för typ av frågor ställer arbetsgivaren?
4) Hur förberedd ska man vara, egentligen?
5) När man presenterar sig, vad är relevant att ta upp och markera extra mycket, återigen sina arbetserfarenheter, eller?

6) Fick du själv jobbet, och vilket bra intryck gjorde du?

Otroligt tacksam för svar! :)
-
Hej Anna! Ska försöka svara på dina frågor så bra jag kan :)
1. 6 st var vi.
2. Du ska kunna presentera dig själv samt säga vad du har för nytta av jobbet och vad jobbet har för nytta av dig. Det är också viktigt att kunna beskriva hur du tror en som jobbar där har för förmågor och sånt.
3. Varför just du ska ha jobbet och vilka erfarenheter du haft tidigare.
4. Förbered dig så mycket du kan, viktigt att inte stanna upp och klämma fram ett "ehm" för ofta.
5. Din ålder, intressen, skola, varför du tror att du passar för det här jobbet.
6. Jag gick inte vidare från gruppintervju, de som var på intervjun var jätteduktiga på att förklara sig. Jag pratade mycket och försökte alltid se glad ut och lyssnade på de andra. Jag kunde dock ha förberett mig bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0