Varför ska det vara så jävla svårt att baka något nyttigt för?

Ja, ni läste rubriken! Var skitsvårt att hitta ett bra recept till barsen jag nyss gjorde. Hittade ett först, men nej då ska det såklart vara proteinpulver i. Hittade ett annat, men nej då ska det vara kondenserad mjölk i och det kan man inte ersätta för det blir som kola när det kokar. Kul, men efter timmar av googling (kan överdriva lite där, men det kändes som det!) så fick jag nog och ändrade min googling. Hittade tillslut ett från Anna Skipper, den kvinnan kan allt <3 Så gjorde det, men ändrade väldigt mycket. Det här är iaf receptet:

Nyttiga Bars
 

2 dl cashewnötter
1,5 dl russin
1,5 dl dadlar
1 dl riven kokos

1. Mixa alla ingredienser till en tjock kräm (häll i lite vatten om det behövs)
2. Forma till platta bars och lägg dem på bakplåtspapper
3. Låt barsen torka i ca 1,5 h i ugn. Ca 50 grader

Tips!
Skulle några bars bli över är de perfekta att frysas in. Man kan även rulla barsen i kokosen istället för att ha den i smeten.


Mina ändringar pga att mitt kök inte består av massa nyttigt tyvärr...:
Blandade cashewnötter och mandel. Hade 1 dl russin och 1 dl till av någon random torkad frukt jag hittade längst bak i skåpet..(Tror det var mandarin?!) Sen så hade vi riven kokos, vet dock inte om den var osockrad eller inte... Men så ska man ha lite kul också och leka lite kreativ! Vi hade inga linfrön tyvärr för jag vill ha mitt omega-3, så det blev boveteflingor istället och två skedar honung. Blev för klibbigt efter det så jag adderade lite torrt pofiber i blandingen så blev allt tipp topp igen! Nu är de i ugnen och gosar, hoppas allt funkar asbra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0