TV4 Nyheterna kan skrämma skiten ur ett litet barn

Ok, nu tänker jag för en gångs skull göra ett seriöst inlägg och skriva om nåt jag verkligen bryr mig om. Miljön!
Ända sen jag varit liten har jag varit inne i ett miljötänk som inte alls barn i min ålder då skulle vara. Vilka små barn bryr sig om att släcka lampan eller stänga av tvn efter sig för att det skulle dra mindre el? Eller rentav säga till mamma att inte ha på kranen när hon borstar tänderna för att det drar för mycket vatten? Inte många kan jag säga.

Det är knappt någon jag känner som tänker miljövänligt, det stör mig jättemycket. Ingen bryr sig verkligen. Men kom igen. Hur svårt kan det vara att byta till lågenergilampor eller att släcka alla lampor i huset innan du går hemifrån? Något jag stör mig asmycket på när jag kommer hem till någon är när någon lampa är tänd i ett rum ingen är i, när det är ljust. Jag vill bara gå dit, släcka lampan och springa tillbaka som inget hänt. Men nej det skulle vara väldigt konstigt. Tycker det faktiskt är asweird att ingen i min ålder bryr sig. Vad fan kommer hända med världen om ingen bryr sig? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0